SvenskaEnglishDeutschSuomiNorskDanskEspañol

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR FÖR FÖRETAGSKUNDER

Köpinformation

Din order skickas från vårt lager i stockholm. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice för att om möjligt ändra din order.

 

Returer/Reklamationer

Retur av felbeställd produkt:

 

Vi tar inte tillbaka felbeställda varor som har ett värde på eller under 250 kr.

 

Vi tar tillbaka varor som överstiger 250 kr, dock tillkommer en debiteringsavgift (felbeställningsavgift) på 30 % av värdet eller minst 250 kr, oberoende på om leveranstiden var sen.

 

Vid returnering för kreditering ska varorna som skickas tillbaka vara i originalskick med alla tillbehör. Om så inte är fallet kommer varorna att skickas tillbaka till avsändaren samtidigt som avsändaren själv kommer få stå för returfrakten.

 

Retur av felbeställd produkt måste ske inom 7 dagar.

 

Sverigetp.se ställer vissa krav på hur reklamationer av defekta delar eller ångerköp ska hanteras-

Detta för att påskynda ett eventuellt utbyte samt för att vi i vår tur ska kunna reklamera delarna.

För att en retur ska godkännas krävs att ALLA nedanstående villkor uppfylls:

  Delen ska vara hel och oskadad (exempelvis inga repor, sprickor på touchscreen).

 För glasskärmarna samt displayer ska inte skyddsfilmen/transportskyddet ha avlägsnats, dvs display eller touchscreen får ALDRIG varit monterad och skyddsfilmen aldrig avlägsnad.

Tester av delen görs alltid av er innan montering genom att ansluta delen med skyddsfilmen på och 

testas direkt på moderkort. Flexkablar till ovanstående aldrig vikta.

 Bifoga även en kort förklaring som beskriver defekten med reservdelen.

 Felaktiga reklamationer som beror på handhavandefel eller bristande erfarenhet av enhetsreparationer debiteras med 199 kr inkl. moms.

-  Sverige Teknikparts AB kan ej krävas eller hållas ansvariga ekonomiskt eller juridiskt för skador på hårdvara, mjukvara eller förlust av sparat minne som uppstår i samband med reparationer, oavsett orsak eller anledning. Sverige Teknikparts AB kan ej heller krävas på ersättning för reparationer som resulterar i merarbete eller kostnader som uppkommer på grund av defekt produkt eller försenade leveranser.  

 

Ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Vi står för returfraktkostnaden (dock ej spårbart) för godkända reklamationer, önskar du skicka spårbart så får du som kund stå för returkostnaden (vi står ej för returfraktkostnaden för företag/avtalskunder).

 

Garanti

Det är alltid garanti på de produkter du köper (90 dagar). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller vid handhavandefel. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. Kontakta oss för ytterligare information.

 

Priser

Samtliga priser anges exklusive moms. Eventuella avgifter för frakt och postförskott kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar på lagerförda varor. Under högsäsong kan det ta längre tid. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Du finner information kring aktuell lagerstatus för varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Vi kan inte erbjuda någon ersättning på grund av en leveransförsening. 

Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten. Du kommer heller inte att bli debiterad någon extra postförskottsavgift.

 

Leveranssätt & ansvar

 

Vi erbjuder följande fraktsätt:

Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt hem i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.

Postpaket – Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.

 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning är 49 kr exklusive moms. Ordrar med en ordersumma på över 3000kr exklusive moms ger kostnadsfria företagspaket.

 

Ansvar vid skada:

sverigetp.se (Sverige Teknikparts AB) kan ej hållas ansvariga för skador som uppstår på din enhet i samband med reparation som du utför. Tänk även på att din garanti bryts när du öppnar enheten. 

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

 

Force Majeure

Sverige Teknikparts AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Sverige Teknikparts AB  fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad. 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 99 kr för hantering samt returfraktkostnaden.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Nyhetsbrev & SMS-utskick

När du blir kund hos sverigetp.se kan du välja om du vill ta emot nyhetsbrev från oss via mail. Du kan när som helst avregistrera dig från att få erbjudanden via mail. Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Produkter

Handla

Information

SvenskaEnglishDeutschSuomiNorskDanskEspañol